Az érem több oldala…

(Egy mazochista monológ Krisztus után 2015-ből)


43 éves vagyok. Van egy öreg autóm. 
– Ha azzal érkezek egy helyre akkor “nyugi” van…
– Ha az új autómmal érkezek, akkor legtöbbször én vagyok az újgazdag, nyugatra-szakadt bunkó, (vagy a keletről jött paraszt).

Van Iphone-om. A legdrágább és a legjobb.
– Ha azt húzom elő akkor a legtöbb helyen én vagyok a kőbunkó (nyugaton is).
– Ha a 12 evés régi mobilomat húzom elő, akkor szinte mindenki laza és megértően mosolyog…

Van jó sport cipőm. Vannak jó ruháim, szmokingom, frakkom, mert ilyenekben is dolgoztam.
– Ha ezeket hordom én vagyok a…
– Ha farmerban és pólókban járok (mint általában) akkor a Kőproli vagyok.

Fogel a vezetéknevem, Zsidó név.

  • Ha a nemzetközi értelmiségi elit között járok és bemutatkozom akkor ez “jó”.
  • Ha elmondom hogy magyar vagyok és megkereszteltek, akkor mar változnak a dolgok.
  • Ha épp németnek mondom magam, akkor “mindenki haver”.
  • Ha az USA-ban “véletlenül” spanyolul szólalok meg, akkor kinéznek a társaságból.
  • Ha épp Amerikában élek és kiderül hogy a feleségem amerikai, akkor “jó vagyok”.
  • Ha Európában vagyok és ugyanez derül ki rólam, akkor handicap azaz fogyatékos vagyok. (Így szoktak a szemembe mondani.)
  • Ha megcsalom a feleségem akkor jó vagyok.
  • Ha nem csalom meg, akkor nem vagyok normális.
  • Ha nem fogadom pozitívan egy homoszexuális művészkolléga közeledését, akkor kirekesztő vagyok.
  • Ha kedves vagyok hozzájuk és szünet nélkül bólogatok akkor progresszív európai. (Íme a nemzetközi művész világ)
  • Ha felnézek egy vezetőre akkor én mar csak egy individuális/manipulált roncs vagyok.
  • Ha én vagyok a vezető és nem nézek fel senkire, akkor vagyok ám a fasza gyerek.
  • Ha egy menekült előtt megállok és szoba elegyedek vele, akkor az egyik helyen én vagyok a “nagy civil”, a másik utcában viszont fellöknek és leköpnek. (Nem csak Magyarországon)
  • Ha történelmi párhuzamokat hozok fel a jelenlegi kialakult helyzet bemutatására, akkor a legjobb esetben is egy fasiszta állat vagyok.
  • Ha épp Spanyolországban élek akkor állítólag én vagyok a szerencsés kevesek egyike.
  • Ha a spanyol kollégáim megtudjak hogy magyar vagyok akkor…

Ismerem szinte mindegyik oldalt a munkámból és élethelyzetemből adódóan.

– 4 nyelven beszélek
– 3 különböző országban élek
– “Szabad” ember vagyok(?) De meddig???
– Volt egy idő amikor én is menekültem. Amikor még a vasfüggöny állt.
– Tudom amit tudok.
– Megfizettem amiért meg kellett fizetnem.

És még mindig látom ugyanazokat a demagóg képmutatókat, manipulátorokat.. Egyre többet… Mindenhol.

  • Látom ahogy hergelik az embereket és azt is, ahogyan az emberek hergelik egymást.
  • Látom hogy az egész szinte mar csak egy érzelmi kérdés.
  • Látom hogy az emberek nagy részénél hiányzik az alapvető tudás és kultúra.
  • Látom az elkurvult értelmiségieket (mindenhol).
  • Látom a megmondó embereket.
  • Látom a szektákat.
  • Látom a “jólelkű” naiv(!) megvezetett pszichopatákat.

Úgy latszik, hogy ezekben az időkben, (a korábbi időkkel ellentétben) sokan megmutatják valódi arcukat. Akik viszont az igazi manipulátorok, azok továbbra is a függöny biztonsága mögül néznek ki perverzen mosolyogva, jobban mondva vicsorogva. Ahogy ezt már megszokták…

Hol vannak a FÜGGETLENEN gondolkodok, írástudók, akik ilyen helyzetekben kellene hogy vigyek a fényt? Hol van az a bizonyos harmadik oldal?

„Legyetek józanok, vigyázzatok, mert ellenségetek, az ördög mint ordító oroszlán jár szerte, keresve, kit nyeljen el” (1Péter 5,8).

Maradva tisztelettel, (egy repülőtéri tranzit váróból…)
Frigyes Fogel
(producer – független filmes)
http://www.FogelMedia.com

Vélemény, hozzászólás?

