24 órája (még) a Spanyol autópályán – a katonák már úton vannak…

Két napja Andalúziában ittam a kávémat barataimmal együtt amikor a háttérben megakadt a szemem a falon függő hatalamas tv készülék képernyőjén…
Valami nem stimmelt nekem de még nem tudatosult számomra hogy mi a bibi…
A következő este már leesett a tantusz…

Amikor nyilvános helyeken ránéztem a bekapcsolt képernyőkre mindig ugyanazt a figurát láttam meghívott vendégként az aktuális beszélgetős (töltelék) tv műsorokban…

Az illető tökéletes Spanyol nyelvtudással analizálta a kialakult -most már szinte polgárháborús- Katalán helyzetet.
Az illető arckifejezése mialatt osztotta az észt igencsak figyelemre méltó volt számomra….

Nap mint nap ugyanaz az arc a Spanyol tv csatornákon…
Egy amerikai.
A New York Times ide kihelyezett újságírója.

A közel 20 éves spanyolországi életem alatt még nem láttam így külföldi újságírónak helyt adni szinte limit nélkül -szakértőként kinevezve(!)- egy lokális konfliktus kapcsán…

És lassan eszembe jutott az egyik legmegrázóbb tapasztalatom amit az Egyesült Államokban, New York-ban szereztem hiszen arrafelé is rengeteget jártam eddig.

Aztán az is lassan eszembe jutott amit nemrég olvastam Márai Sándor New York-i élményei, a lap (The New York Times) kapcsán…

Azóta sem változott sokat a helyzet….

Láttam amit láttam…

Fogel Frigyes
producer, független filmes
A Kulturális Kreatívok filmek alkotója
fogelmedia.com

 

Márai Sándor:

“A New York Times. Négy éve nem láttam. Nem hiányzott, de most, mikor kézbe veszem a kiló súlyú vasárnapi példányt, felárad az oldalakról az a keserű-fülledt gettószag, ami ebből az újságból – és olvasóiból, a New York-i zsidóságból – párolog…. 90% hirdetés mellett 10 % gyűlölködés, súgó-rágalmazó ellenségesség minden és mindenki ellen, ami és aki nem zsidó. Van egy zsidó összeesküvés a világban – New York ennek az összeesküvésnek a nem is titkos bunkere -, egy kegyetlen, szívós, minden nemesebb érvényesülési módszert megfertőző fajvédő, fasiszta zsidó összeesküvés, amely a kommunizmust is felhasználja eszköznek (mint a nácik) a zsidó faji uralom céljaira. A New York Times ennek a fajvédő összeesküvésnek angol nyelvű szócsöve – éppen úgy nyomtathatnák cionisták számára, héber betűkkel.”

 Márai Sándor

Reklámok

One thought on “24 órája (még) a Spanyol autópályán – a katonák már úton vannak…

  1. Valami hasonló indult el Törökországban 2 éve, amikor annak kellett volna anarchiába zuhanni… A spanyolokhoz is kellene egy Snowden… Egy zűrzavaros Spanyolországba korlátlanul áradhatnának a migránsok…

    2017. október 6. 18:37 Kulturális Kreatívok – FogelMedia.com írta, :

    > FogelMedia posted: “Két napja Andalúziában ittam a kávémat barataimmal > együtt amikor a háttérben megakadt a szemem a falon függő hatalamas tv > készülék képernyőjén… Valami nem stimmelt nekem de még nem tudatosult > számomra hogy mi a bibi… A következő este már leesett a tan” >

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

